Tallinn Design House esitleb: August & Gerda Retter Disain
17.06.2019
Gerda Retter | erakogu

Androgüünse ja napi joonega rõivaste looja Äli Kargoja moemark August ning nahadisainer Gerda Retteri endanimeline, puhtaid vorme viljelev kotibränd panevad rõhku keskkonnateadlikule ja jätkusuutlikule disainile.

Gerda Retter Disain

Kuidas sündis Gerda Retteri nimeline bränd?

Lõin oma brändi juba nahadisaini eriala õpingute ajal Tartu Kõrgemas Kunsti­koolis. Teisel kursusel tegin oma esimese käe­koti, millega mind nomineeriti Hongkongis toimunud konkursile «Design a bag». See käekott oli esimene mudel tulevase brändi Facet kollektsioonist. Olen konkursile esitatud mudelit edasi arendanud ja loonud selle stiiliga sarnase tootevaliku.

Kust tuleb inspiratsioon?

Armastan väga katsetada vormide ja teks­tuuridega, seega otsin tihti inspiratsiooni minimalistlikust skulptuurist ning arhitektuurist. Puhtad vormid ja erinevad värvimängud kõnetavad. Samuti meeldib mulle jälgida inimesi enda ümber, mida nad kannavad ning kuidas nad ennast stiililiselt väljendavad. Eriti uhkeid pärleid võib leida suurlinnadest.

Milliseid väärtusi sinu bränd kannab?

Minu jaoks on oluline personaalsus, et klient teaks, mis ja kes on toote taga. Aksessuaarid on valmistatud suure hoole ja kirega Eestis ning tegu ei ole masstootmisega. Tähtis on kvaliteet, mitte kvantiteet.

Kuidas sulle paistab Eesti moedisainerite tase võrreldes muu maailmaga?

Olen uhke, et Eestis on nii palju andekaid disainereid. Üldine joon on ikkagi põhja­maine minimalistlikkus ja jätkusuutlik mõtteviis. Kui Eestis on säilinud käsitöönduslik tootmine, siis rahvusvahelises kontekstis näeb seda üha vähem. Meil ei olegi ju tegelikult Eestis ühtki suurtootjast kotibrändi. Aga see ongi tore, sest annab väikeettevõtetele ruumi tegutseda.

Millised on edasised plaanid?

Eesmärk on teha koostööd veel mõne edasimüüjaga mõnes Euroopa suurlinnas.

Praegu leiab meie tooteid näiteks Tallinn Design House’ist ja Riias asuvast disainipoest Bold. Kuna veebipoe tellimusi on tulnud nii Saksamaalt, Hollandist kui ka Prantsusmaalt, tahaks oma sammud selles suunas seada.

dsc_1416.jpg

erakogu

August

Kuidas sai August alguse?

Oma brändi sünd on minu jaoks olnud ­asjade loomulik käik. Tõsisem huvi rõiva­disaini vastu tekkis Pariisi kolimise ja sealses moekoolis õpingute alustamise ajal. Ent mõtteid ja unistusi riiete disainimisest veeretasin juba kaua enne seda. August sündis soovist väljendada end oma loomingu kaudu ja siduda töö meeldiva tegevusega.

Millest ammutad inspiratsiooni?

Ilusatest inimestest, meie põhjamaisest loodusest, muusikast, kunstist. Maksimaalsest minimalismist – väljakutsest vähesega edasi anda võimalikult palju.

Mis on kaubamärgi väärtused?

Augusti üheks olulisemaks eesmärgiks on naturaalsete ja kehasõbralike kangaste kasutamine. Brändi põhiväärtused tekkisid käsikäes sooviga anda oma tagasihoidlik panus jätkusuutliku mõtteviisi levimiseks. Eesmärk on vaadata moeloomise pindmistest kihtidest sügavamale ning võtta vastutus oma tegevuse mõju eest keskkonnale, andes seejuures ka kliendile valikuvõimalus panustada puhtamasse elukeskkonda. Teavitustöö ja kliendi harimine on pikk protsess. Kui meeldib disain, siis loodetavasti huvitab ka lugu selle taga.

Milline on sinu arvates Eesti moedisainerite tase võrreldes muu maailmaga?

Andekaid inimesi on nii siin kui ka mujal. Palju sõltub inimese enda motivatsioonist, peale­hakkamisest ja julgusest. Eesti disaineritel tuleb turu ja võimaluste väiksuse tõttu ehk rohkem tööd teha ning pingutada, et nende disain nähtav oleks. Moealase hariduse ja praktikate kättesaadavus ning valik on samuti piiratum kui näiteks Lääne-Euroopas.

Enda kogemusest võin öelda, et suur panus mu disainerkäekirja väljakujunemisel oli just Pariisi moekoolil, kus ma kolm aastat õppisin. Palju rõhku pandi loovusele, kollektsioonide arendamisele ja üldiselt kunstilisele poolele. Pärast kooli oli mul õnne praktiseerida Pariisi ja New Yorgi moemajades, ka need aastad olid minu kui disaineri ja tulevase ettevõtja seisukohalt hindamatu väärtusega. Kodumaal pakutavaid toetusi ja katus­organisatsioone Eesti disaini ekspordi edendamiseks tuleks kindlasti aktiivsemalt kasutada.

Kuhu edasi?

Kui tööst rääkida, siis Augusti puhul loodan, et säilitan võime jätkuvalt protsessi nautida ja seejuures iseendale ning brändi väärtustele truuks jääda. Töötan selle nimel, et ­Augusti esteetika ning jätkusuutliku moe idee võimalikult paljude inimesteni viia.

 

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid