Anu Rieberg ei viska ära ühtegi niidijuppi

Silvia Pärmann
Anu Riebergi logo kandvad tooted on suuresti unisex, mitte sellepärast, et disainer tahaks naiselikkust või mehelikkust alla suruda. | Tootja

Jääkideta disaini loov Anu Rieberg esitles septembris Disainiöö raames toimunud moeetendusel «D_O_M – Disain on moes» endanimelist esimest kollektsiooni, millest õhkus armastust linase kanga, unisex-rõivaste ja Jaapani vastu.

Jääkideta disaini kontseptsioonist lähtuv Anu ei jäta kasutamata ühtegi kangatükki või niidijuppi ja tema tehtud rõivaste hooldussiltidest hakkavad pärast poest koju viimist kasvama imelised taimed. ­Disaineri plaan pole teha kaks korda aastas kollektsiooni, vaid luua rõivaid, mis kestaks üle hooaegade ja saaksid omanike lemmik­esemeks. Seega on iga Riebergi loodud uus asi eelmise edasiarendus.

Pärast EKA lõpetamist võttis Anu paar aastat aega enne päris oma brändiga alustamist. Seda, milline stiil talle meeldib, teadis ta ammu. EKA moeõppejõud Vilve Unt suunas ta Jaapani suunas, mille vastu Anul varemgi huvi oli. Siis avastas ta enda jaoks moekunstnik Yohji Yamamoto loomingu ja hakkas uurima Jaapani kultuuri. Nii jõudis naine kimono universaalse lõikeni, mida saavad kanda nii mehed kui ka naised.

Anu Riebergi logo kandvad tooted on suuresti unisex, mitte sellepärast, et disainer tahaks naiselikkust või mehelikkust alla suruda. Ta teeb unisex-riideid just selleks, et välja tuua ja tasakaalustada seda sisemist seksuaalsust, mis meis kõigis on, aga mis tihti on süsteemistandardi kaudu kas alla surutud või üle rõhutatud.

Anu teiseks eesmärgiks on luua süsteem, et kui inimene on näiteks jaki läbi kandnud, saab ta selle tagasi saata, mitte ei pea seda ära viskama. Disainer suunab toote edasi – kas teeb sellest midagi uut või näitab kunstina, mismoodi erinevad inimesed oma riideid läbi kannavad.

«Iga valdkonna heaolu on tootja kätes. Arvestades tänapäeva tempot, pole inimestel aega hoida end iga valdkonna parimate lahendustega kursis ega peagi. Sellepärast ongi olulised spetsialistid, kes saavad anda enda panuse ja informeerida inimesi, mis võiks olla kõige parem,» ütleb Anu. «Kasutades oma brändi põhiselt materjalina lina, leian, et minu eesmärk ongi näidata selle kanga olemust ja omadusi, millest kõige olulisem on naturaalsus. Minu arvates just see ongi tulevikumaterjali ideaal – võimalikult puhas ja keskkonnasäästlik. Kui klient tahab lina, mis ei kortsuks, on minu asi talle selgitada, et kemikaalide lisamise ja järeltöötlusega elimineeritakse ka eesmärk, miks seda materjali üldse kasutada.»

Moelooja plaanib edaspidi rohkem teha koostööd erinevate ehtekunstnike ja rõiva­brändidega, kellega ta väärtused ning kontseptsioonid klapivad. «Miks mitte segada kõike seda natuke omavahel kokku nii, nagu me iga päev niikuinii teeme? Ma ei näe, et minu disaini peaks kandma ainult komplektina, tähtis on näidata erinevaid kombineerimisvõimalusi ja seda, et inimestel oleks kergem end ära tunda,» rõhutab ta.

D_O_Mi etendusel jõudsid Anu modellid lavale, kandes Claudia Lepiku ehteid, aga viimastel pildistamistel leidis ta, et just Kuu Ruumi ehted ja malad sobisid kõige paremini otsitud emotsiooni toetamiseks.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid